Inspiraatio

Kampaamon kauppa käy myös verkossa – katso 4 vinkkiä verkkokauppamyyntiin!

Johanna

Pienessä itähelsinkiläisessä Kampaamo Tilassa on ovi käynyt tiuhaan myös korona-aikana – niin kampaamossa kuin sen verkkokaupassakin. Janika Ayse Suhonen, Tilan omistaja, kertoo olevansa kiireisempi kuin koskaan: ”Olen saanut kevään aikana uusia asiakkaita ja kasvattanut tuotemyyntiä huomattavasti – vain kymmenen euron investoinnilla.” Näin hän opastaa kampaajakollegoitaan verkkokauppamyynnin aloittamiseen!

Veloitukseton verkkokauppapalvelu parturi-kampaamoille

Ayse on yksi noin sadasta Four Reasons -asiakkaasta, jotka aloittivat huhtikuussa lanseeratun Four Reasons -verkkokauppapalvelun käytön heti ensimmäisten joukossa. Verkkokaupan myötä yhden hengen kampaamoa Herttoniemessä pyörittävä yrittäjä sai myyntivalikoimaansa kaikki Miraculoksen maahantuomat tuotesarjat – lisäämättä yhtään tuotetta kampaamonsa hyllyyn. Ayse päätti hyödyntää tämän mahdollisuuden ja muutaman kuukauden jälkeen hän löytyykin Four Reasons -verkkokaupasta myyntikomissiota tienanneiden kärkipäästä.

Pistimme merkille, että Aysella voisi olla parturi-kampaamon uran lisäksi annettavaa myös digimarkkinoinnin saralla ja iloksemme hän lupautui jakamaan omat kokemuksensa ja vinkkinsä kampaajakollegoidensa käyttöön!

Tässä Aysen neljä yksinkertaista vinkkiä kampaamon myynnin kasvattamiseen verkkokaupan avulla:

#1 Ostoetu

”Verkkokauppa tarjosi mahdollisuuden niin paljon entistä suurempaan tuotevalikoimaan ja myyntivolyymiin, että päätin heti ottaa alekoodin käyttöön. Olen tarjonnut –20 % alennusta kaikkiin tuotteisiin. Käytän verkkokauppaani ohjaavaa alekoodia kaikissa somepostauksissani, myös Instagram Storyissa.”

#2 Sisältö

”Olen tehnyt entistä enemmän somepostauksia, joissa käytän kuvituksena tekemiäni töitä. En siis juurikaan julkaise tuotteiden kuvia vaan hiuskuvia. Postausten tekstiosassa kerron tuotteista, joita hiuksiin on käytetty ja lisään mahdollisimman paljon hiuksiin liittyviä hashtageja. Olen myös julkaissut ennen-jälkeen-kuvia vaikeammista töistä kuten isoista vaalennuskäsittelyistä ja kertonut tekstikentässä avoimesti kuinka paljon aikaa ja rahaa sellaiset työt vaativat. Ihmiset eivät tunnu sitä säikähtäneen, vaan päinvastoin minulle on tullut somen kautta entistä enemmän asiakkaita kysymään vastaavia käsittelyitä.”

#3 Kanavat

”Olen ottanut kaikki mahdolliset kanavat käyttöön ja jakanut verkkokaupan linkkiä joka paikassa. Tietysti olen kertonut kaikille omille asiakkailleni kampaamossa ja jaoin Four Reasonsin minulle lähettämät tuotesuosittelukortit heti loppuun (onneksi niitä saa lisää!). Somessa pääkanavani ovat Facebook ja Instagram. Olen tehnyt niihin myös sponsoroituja mainoksia ilman kohdennuksia. Niihin olen käyttänyt vain noin 10 euroa mutta jo sillä mainonta on tuonut tulosta.”

#4 Verkostot

”Minulla käy asiakkaana joitakin somevaikuttajia, joita olen pyytänyt jakamaan verkkokauppaani ohjaavaa alekoodia. Uskon, että sitä kautta on tullut uusia asiakkaita. Olen myös kertonut verkkokaupastani ystävilleni ja pyytänyt heitä jakamaan sitä omissa somekanavissaan. Meillä on kampaajina laajat kontaktiverkostot, joita kannattaa kyllä hyödyntää sanan levittämisessä.”

Miten hyödyt Four Reasons -verkkokaupasta?

Ayse listaa neljä asiaa:

  1. Oman rajallisen asiakaskunnan lisäksi pystyn verkkokaupan avulla tavoittamaan laajemman ostajakunnan. Kaikki suomalaiset ovat potentiaalisia asiakkaitani!
  2. Pystyn myymään kampaamossani käyville asiakkaille myös sellaisia tuotteita, joita ei löydy kampaamoni hyllystä. Verkkokaupan myötä tuotevalikoimani moninkertaistui!
  3. Käytettävissä oleva rahamääräni on kasvanut, sillä verkkokauppa ei kasvata menojani eikä sido omaa pääomaani varastointiin. Four Reasons hoitaa verkkokaupan ylläpidon ja logistiikan puolestani.
  4. Olen pystynyt kasvattamaan verkkokaupan avulla asiakasmäärääni ja myyntiäni melko pienellä panostuksella – saan entistä enemmän hyötyä ostojeni keskittämisestä Four Reasonsille.

Haluatko mukaan Four Reasons -verkkokauppiaaksi? Lue täältä, kuinka verkkokauppapalvelu toimii ja rekisteröidy täältä mukaan.

Johanna Strömsholm

Johanna

Johannasta sanottua: Energinen ja räiskyvä ilopillleri, jolta ei ideat lopu. Napakka ja päämäärätietoinen viestinnän sähköjänis, joka jaksaa huolehtia myös ihmisistä. Mitä isompi projekti, sen parempi! // An energetic and sparkling bundle of joy who never runs out of ideas. A sharp and goal-oriented, tireless communicator, who also looks after people. The bigger the project, the better!

Huomio!

×

Tätä tuotetta ei voi lisätä enempää ostoskoriin