Hei, mietityttääkö jokin verkkopalvelussa?

KYSYMYKSIÄ JA VASTAUKSIA

VASTAUKSIA KÄYTÄNNÖN ONGELMIIN

Kuka tahansa Suomessa toimiva kampaamoalan ammattilainen pystyy luomaan oman profiilisivun. Sivuston luomiseksi tarvitset Four Reasons -asiakasnumeron.

Hyväksymme uudet asiakkaat ennen kampaamoprofiilisivun julkaisua varmistaaksemme, että kaikki käyttäjät ovat ammattilaisia. Se, mitä sivulla näytetään julkisesti, riippuu siitä, mitkä ehdot täyttyvät, esimerkiksi saako sivuilleen oman verkkokaupan.
Profiilisivun voi luoda joko kampaamolle tai henkilöbrändäystä tavoitteleva kampaaja voi luoda henkilökohtaisen kampaajasivun. Jos kampaamossa on useita vuokratuolilla työskenteleviä, jokainen voi esimerkiksi luoda oman profiilin, ja kampaamon omistaja voi luoda lisäksi profiilin koko kampaamolle. Tästä on hyvä sopia yhteisesti kampaamon omistajan ja siellä työskentelevien kesken.

Profiilisivun luominen vaatii aina oman asiakasnumeron. Sivustoa luotaessa kannattaa huomioida, että sivustolla käytettävissä olevat verkkopalvelut linkittyvät ko. asiakasnumeron ostotietoihin. Se, mitä sivustolla näytetään julkisesti, riippuu siitä, mitkä ehdot täyttyvät ostodatan perusteella. Mitä enemmän asiakasnumeron taakse on keskitetty Four Reasons -ostoja, sitä enemmän sivustolle aktivoituu palveluita, kuten jälleenmyyjä- ja palveluhaku sekä verkkokauppa.
Löydät asiakasnumerosi tilauksen lähetteeltä tai laskulta. Jos et muista tai löydä asiakasnumeroasi, voit tiedustella sitä asiakaspalvelustamme: puh. 0201 410 410 tai aspa@fourreasons.fi.
Asiakkaaksemme liittyminen on helppoa. Täytät vain uuden asiakkaan rekisteröitymislomakkeen, jonka jälkeen asiakaspalvelumme tarkistaa sinun olevan kampaamoalan ammattilainen ja luo sinulle asiakasnumeron. Kun asiakkuus on luotu, saat vielä vahvistuksen. Voit liittyä asiakkaaksemme täältä.
Salasanan pysty palauttamaan automaattisesti kunhan muistat millä sähköpostilla kirjauduit sivuille. Siirry kirjautumissivulle ja paina "Salasana unohtunut", jonka jälkeen saat sähköpostiisi ohjeet sen vaihtamiseen.

Jos sähköpostisi on myös unohtunut, niin ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
Kampaamoprofiilissa on kahdenlaisia kuvia ja molemmista löytyy ohjeet myös kuvan lisäämisvaiheessa.

Suosittelemme käyttämään tiedostokooltaan mahdollisimman pieniä kuvia eli kuvaa olisi hyvä muokata jollain ohjelmalla. Mainostoimistot ja graafikot tekevät kuvan muokkaukset minuuteissa ja puhelimen sovelluskaupoista tai netistä löytyy googlaamalla ilmaisia tai vähintäänkin superedullisia kuvanmuokkaustyökaluja.
Jos sinulla on mitä tahansa kysyttävää tai ajatuksia verkkokauppaan liittyen, ota yhteyttä digitiimiimme sähköpostitse hello@fourreasons.fi tai puhelimitse 0201 410 410.

YLEISTÄ TIETOA VERKKOKAUPASTA

Uusi verkkokauppamme avautui huhtikuussa 2020. Palvelun aktivoituminen käyttöösi edellyttää, että olet luonut sivustolle oman profiilisivun ja että Four Reasons -vuosiostosi ylittävät palvelulle määritellyn rajan.

Verkkokauppamyynnistä kertyvää komissiota voi käyttää syksystä 2020 alkaen kaikkiin tukkuostoksiin ammattilaisverkkokaupassamme. Sitä ennen myyntikomissiot ovat käytettävissä e-koulutusten ostamiseen.

Huomioithan, että verkkopalvelun toiminnallisuuksissa voi ilmetä etenkin alkuvaiheessa kehitystarpeita. Palvelua kehitetään kokoajan taustalla ja korjataan siinä mahdollisesti ilmeneviä puutteita. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jos koet ongelmia palvelun käytössä tai haluat esittää kehitysehdotuksiasi.
Profiilisivu kannattaa täyttää mahdollisimman huolellisesti, jotta siitä saa parhaan mahdollisen hyödyn. Profiiliin täytetään kampaajan tai kampaamon esittelyteksti ja kuva, osaamisalueet (esim. balayage, parturointi, permanentit tms.) sekä linkit some-kanaviin, kotisivuille ja ajanvaraukseen. Profiilisivulle voit merkata, mitä tuotesarjoja sinulla on liikkeessäsi sekä antaa tuotesuosituksia.
Verkkosivustollemme luomasi profiilisivu toimii käytännössä verkkokauppanasi. Saat profiilisivullesi oman suoran linkin, esimerkiksi fourreasons.fi/kampaamo/liisan-salonki. Löydät profiilisivusi linkin omilta sivuiltasi. Lisäksi voit ohjata asiakkaita suoraan esimerkiksi tuotesarjojen tai tuotteiden verkkokauppasivulle omilla suosittelulinkeilläsi, joita pystyt luomaan omalla tililläsi.

Voit ohjata kuluttajia verkkokauppaasi somekanavistasi, verkkosivuiltasi tai asiakkaiden kampaamokäyntien yhteydessä (me toimitamme sinulle valmiita käyntikortteja, joihin voit täyttää tietosi). Verkkokaupan kautta voit myydä mitä tahansa verkkokaupan valikoimassa olevia Miraculos Oy:n edustamia tuotteita, myös niitä tuotesarjoja, jotka eivät kuulu kampaamosi valikoimaan. Verkkokaupan valikoimaan kuuluvat tällä hetkellä kaikki Four Reasons -tuotesarjat, Paul Mitchell -tuotesarjat ja Olaplex. Valikoima voi muuttua.

Tarjoamme hyödynnettäväksesi myös ostoon kannustavia alennuskoodeja, jota voit jakaa asiakkaillesi ja someseuraajillesi. Voimassaolevat alekoodit löydät omalta tililtäsi.

Kun kuluttaja tekee ostoksia jakamasi linkin kautta tai käyttää antamaasi alennuskoodia fourreasons.fi-verkkokaupassa, sinulle kirjautuu automaattisesti ostoksista myyntikomissiota. Komissio on 30 % ostoksen verottomasta loppusummasta. Näet sinulle kertyneet myyntikomissiot reaaliaikaisesti aina omalta tililtäsi.

Komissio tilitetään verkkokauppatilillesi krediitteinä, joita voit käyttää tuotteidemme ostamiseen ammattilaisverkkokaupasta. Ensimmäisinä kuukausina krediitit ovat käytettävissä vain e-koulutusostoksiin. Syksyllä 2020 avaamme uudistuneen ammattilaisverkkokaupan, jonka jälkeen myyntikomissiota voi käyttää mihin tahansa tukkuostoksiin verkkokaupastamme. Myyntikomissiota ei tilitetä rahana.
Kun verkkokauppakomissio on aktivoitu tunnuksellesi, omalle tilillesi tulee näkyviin Suosittele ja tienaa -välilehti, tämän jälkeen voit alkaa suosittelemaan verkkokauppatuotteita ja jakamaan oman profiilisivusi linkkiä sekä alekoodeja, jotka kaikki kerryttävät sinulle komissiota.

Mikäli sinulla ei näy kyseistä välilehteä, mutta olet luonut profiilisivun ja vuoden Four Reasons -jälleenmyyntituoteostosi ovat yli 1 000 euroa, ole meihin yhteyksissä: hello@fourreasons.fi niin aktivoimme käden känteessä komissio-oikeutesi, mikäli ehdot täyttyvät.
Suosittelee ja tienaa -sivulta löydät valmiin suosittelulinkkisi verkkokauppaan sekä voit luoda omia suosittelulinkkejä. Sivulta löydät omat alennuskoodisi, joita voit jakaa asiakkaillesi sekä statistiikkaa klikkauksista sekä tienatuista komissioista. Heti sivun ylälaidassa näet tienaamasi komissioiden kokonaissumman eli krediitit, joita voit myöhemmin käyttää ostoksiin tukkuverkkokaupassa.
Tililtäsi löytyy valmiina yksi suosittelulinkki, joka johtaa fourreasons.fi-verkkokaupan etusivulle. Linkissä on valmiina tunniste, joka yhdisttää linkin sinun tiliisi. Eli kun käyttäjä menee suosittelulinkin kautta ostoksille, komissio tulee automaattisesti sinulle.

Voit myös luoda uniikkeja linkkejä suoraan tiettyyn tuotteeseen tai tuotesarjaan kohdassa LUO OMA SUOSITTELULINKKISI. Laskeutumissivun osoite tarkoittaa sitä verkkosivua, mihin haluat ohjata asiakkaan. Jos esimerkiksi haluat suositella Color Mask -tuotteita; kopioi verkkokaupasta Color Mask -sivun osoite https://fourreasons.fi/tuotemerkki/four-reasons-color-mask/ selaimen osoiteriviltä ja liitä sen kohtaan ’Laskeutumissivun osoite’. Halutessasi voit lisätä kampanjalle nimen. Klikkaa sitten Luo suosittelulinkki, jonka jälkeen alimmalle riville muodotuu linkki, jossa on mukana uniikki tunnisteesi, jolloin kaikki tämän linkin kautta ostoksille menevät asiakkaat tuovat sinulle komissiota.

Asiakkaiden ohjaaminen kauppaan suosittelulinkkien avulla, on sekä näppärää että aikaasäästävää, kun asiakas pääsee suoraan ostoksille suosittelemasi tuotteen tai kategorian sivulle sinun linkistäsi.
Halutessasi voit tarjota asiakkaillesi 10 % tai 20 % alennuksen verkkokauppaan. Tililtäsi löytyvät alennuskoodit ovat henkilökohtaiset, joten jokaisesta alennuskoodisi käytöstä komissio tulee sinulle. Alennuskoodi koskee koko tilausta ja koko valikoimaa. Alennuskoodit päivitetään kaksi kertaa vuodessa. Tällä hetkellä tililläsi näkyvät koodit ovat voimassa vuoden loppuun asti. Vuodenvaihteesta alkaen koodeille tehdään kiinteät vaihtopäivät puolivuosittain ja koodien vaihtumisesta muistutetaan hyvissä ajoin.

Yksi käyttäjä pystyy käyttämään samaa alennuskoodia neljä kertaa puolen vuoden aikana. Koodien pidempi voimassaoloaika helpottaa markkinointitoimiasi, kun sinun ei tarvitse jatkuvasti olla tarkistamassa koodien voimassaoloaikoja. Laaja käyttöaika myös varmistaa, että asiakas saa aina toimivan koodin käyttöönsä.

Komissio maksetaan kampaajalle aina kuluttajan maksamasta loppusummasta, josta on vähennetty mahdolliset antamasi alennukset. Alennuskoodien käyttö on täysin vapaaehtoista, mutta varmasti yksi tehokas keino houkutella ostoksille asiakkaita, jotka eivät muuten ostaisi välttämättä lainkaan, tai madaltaa kynnystä kokeilla jotain uutta tuotetta.
Postitamme verkkokauppiaille tuotesuosittelukortteja, joita voi jakaa asiakkaille. Voit myös tilata kortteja veloituksetta myyntipalvelustamme. Korttiin voit kirjata asiakkaallesi suosittelemasi tuotteet, jotka löytyvät verkkokauppamme valikoimasta. Kirjoita korttiin verkkokauppaosoitteesi loppuosa, jonka löydät oman verkkokauppasi Profiilisivu-välilehdeltä.

Jos haluat tarjota asiakkaallesi alennuksen verkkokauppaan, voit kirjoittaa myös alennuskoodin korttiin. Alennuskoodin tarjoaminen on vapaaehtoista, joten sille ei ole varattu korttiin erillistä paikkaa. Löydät voimassa olevat koodit omasta profiilistasi, Suosittele ja tienaa -välilehdeltä.
Verkkokaupan myynnistä saamasi myyntikomissio on 30 % ostoksen verottomasta loppusummasta tuotteesta ja tuotesarjasta riippumatta. Näet sinulle kertyneet myyntikomissiot reaaliaikaisesti aina omalta tililtäsi.
Verkkokaupan valikoimassa ovat kaikki Four Reasons -tuotesarjat, Paul Mitchell -tuotesarjat ja Olaplex. Joico-tuotteet eivät toistaiseksi kuulu verkkokaupan valikoimaan. Valikoima voi muuttua.

Jos Four Reasons -vuosiostosi ylittävät verkkokaupan edellyttämän rajan, saat koko verkkokaupan valikoiman käyttöösi eli pystyt myymään verkossa mitä tahansa tuotteita verkkokaupan valikoimasta.
Verkkokauppamyynnistä kerryttämäsi myyntikomissio tilitetään profiiliisi krediitteinä, joita voit käyttää tuotteidemme ostamiseen ammattilaisverkkokaupastamme.

Krediittien käyttäminen on helppoa. Kun olet kassalla, näet paljonko sinulla on krediittejä käytössäsi ja voit halutessasi käyttää ne yhdellä klikkauksella.

Verkkokauppamyynnistä kertyvää krediittiä voi käyttää syksystä 2020 alkaen kaikkiin tukkuostoksiin ammattilaisverkkokaupassamme. Sitä ennen myyntikomissiot on käytettävissä vain e-koulutusten ostamiseen. Krediittejä on mahdollista kerryttää niin pitkään kuin haluaa ja se toimii tavallisen rahan tapaan uudistuneessa ammattilaisten verkkokaupassamme, jonka julkaisemme kokonaisuudessaan syksyllä 2020.
Krediiteillä ei ole vanhentumisaikaa.
Verkkokauppaetu on tarkoitettu Four Reasons -asiakkaille. Jotta pääset mukaan komissiojärjestelmään, sinulla tulee olla Four Reasons -jälleenmyyntituoteostoja vähintään 1 000 € vuodessa. Ostoihin lasketaan mukaan Four Reasons Professional, Four Reasons Color Mask, Four Reasons No Nothing, Four Reasons Nature ja Four Reasons Original -tuotesarjojen kokonaisostot. Ostorajan täyttyessä verkkokauppapalvelu aktivoituu automaattisesti profiilisivullasi.

Parhaan hyödyn verkkokaupasta saat, kun teet omasta profiilisivustasi mahdollisimman kattavan päivittämällä sinne tietosi – tämä vie noin viisi minuuttia. Lisäksi sitä enemmän komissiota tilillesi kilahtaa, mitä aktiivisemmin ohjaat asiakkaitasi verkkokauppaan, esimerkiksi somekanavissasi.

Me hoidamme kaiken puolestasi aina tilausten toimituksesta varastoltamme mahdollisiin kuluttajareklamaatioihin – sinä voit keskittyä tuotteiden markkinointiin ja suositteluun resurssein, jotka sinulta verkkokauppamyyntiin liikenevät.
Verkkosivustollemme luomasi profiilisivu toimii käytännössä verkkokauppanasi. Saat profiilisivullesi oman suoran linkin, jonne voit ohjata asiakkaitasi esim. somekanavistasi. Verkkokaupan kautta voit myydä mitä tahansa verkkokaupan valikoimassa olevia Miraculos Oy:n edustamia tuotteita, myös niitä tuotesarjoja, jotka eivät kuulu kampaamosi valikoimaan.

Jos Four Reasons -ostosi eivät ylitä verkkokaupan edellyttämää rajaa, voit silti käyttää omaa profiilisivua ilmaisena ’kotisivunasi’. Profiilisivulle voit täyttää kampaamosi esittelyn ja linkit ajanvaraukseen ja somekanaviin – näin kaikki kampaamosi tärkeät tiedot ja kanavat löytyvät näppärästi samasta osoitteesta.

Jos sinulla on jo ennestään oma verkkosivu, voit hyödyntää profiilisivua Google-näkyvyyden parantamiseen. Kampaamon kotisivun linkitys tunnetulle, isolle verkkosivustolle parantaa oman verkkosivusi tai someprofiilisi löydettävyyttä Googlen hakutuloksissa.

Jos olet Four Reasons -tekniikkatuotteiden käyttäjä, oma profiilisivusi nousee esiin sivuston hakutuloksissa, kun kuluttaja etsii sivustolta itselleen sopivaa kampaajaa omalta paikkakunnaltaan. Näin voit saada maksutonta lisänäkyvyyttä ja mahdollisesti uusia asiakkaita.
Kyllä, kuluttajat voivat tehdä ostoksia verkkokaupassa normaaliin tapaan.

TIETOA FOUR REASONS -TUOTTEIDEN JÄLLEENMYYJILLE

Jälleenmyyjähaun tarkoituksena on auttaa kuluttajaa löytämään helposti tuotteidemme ostopaikat. Haluamme varmistaa, että sivuston tarjoamat hakutulokset ohjaavat kuluttajan sinne, mistä tuotteita on varmimmin saatavilla. Siksi hakutuloksiin pääseminen edellyttää vähintään 300 euron tuotesarjakohtaisia ostoja puolivuosittain. Hakutuloksissa näkyminen edellyttää sinulta myös palveluun kirjautumista ja kampaamoprofiilin täyttämistä osoitteessa www.fourreasons.fi/olenmukana.
Tietenkin tuotemyynti on kannattavinta ja sitouttavinta tehdä silloin, kun asiakas on juuri noussut tuolistasi. Saattaa kuitenkin tulla tilanteita, jolloin asiakas ei ole kampaamokäynnillä halukas ostamaan tuotteita, tai juuri hänen kaipaamansa tuote puuttuu hyllystäsi. Voit näissä tapauksissa tarjota hyvänä palveluna verkkokauppaosoitteellasi varustetun käyntikortin, johon on listattu käyttämäsi tai suosittelemasi tuotteet. Jos asiakkaasi päättää ostaa tuotteet myöhemmin, hänellä on suositukset ja ostopaikka tiedossa, ja sinä saat hyödyn komissiona. Näin hän todennäköisemmin päätyy ostoksille juuri sinun verkkokauppaasi.

Verkkokaupan avulla voit tavoittaa myös asiakkaitasi, jotka eivät ole lähiaikoina asioimassa kampaamossa. Voit jakaa tuotevinkkejä somessa ja ohjata sitä kautta seuraajiasi ostoksille verkkokauppaan.

Verkkokaupan avulla pystyt saamaan lisämyyntiä laajemmalla tuotevalikoimalla. Kun ostosi täyttävät verkkokaupan edellyttämän rajan, saat käyttöösi koko verkkokauppamme tuotevalikoiman. Voit myydä verkkokaupan kautta Four Reasons -tuotesarjojen lisäksi myös Paul Mitchell- ja Olaplex-tuotteita.

Verkkokaupan pyörittäminen ei vaadi sinulta ylimääräisiä resursseja tai aiheuta lisäkuluja. Hoidamme kaiken puolestasi aina tilausten toimituksesta varastoltamme mahdollisiin kuluttajareklamaatioihin – sinä voit keskittyä tuotteiden markkinointiin ja suositteluun omien resurssiesi mukaan.
Four Reasonsilla on resursseja sisällöntuottamiseen ja mainontaan, jonka avulla tavoitamme suuren määrän kuluttajia – yksittäisellä kampaamolla mahdollisuudet ovat usein huomattavasti rajallisemmat. Saamme myös jatkuvasti sivustomme kävijöistä dataa, jonka avulla pystymme tekemään kohdennettua mainontaa juuri oikealle, hiustuotteista- ja palveluista kiinnostuneelle yleisölle. Ohjaamme kuluttajia some- ja Google-kampanjoiden avulla verkkosivustomme kampaamo- ja jälleenmyyjähakuun, joka tuo lisänäkyvyyttä ja mahdollisesti uusia asiakkaita kampaamoosi. Profiilisivusi myötä pystyt hyötymään entistä paremmin kaikesta tekemästämme mainonnasta.

Kampaamon kotisivun linkitys tunnetulle, isolle verkkosivustolle parantaa Google-näkyvyyttäsi. Eli kun täytät oman profiilisivusi huolella ja lisäät sinne kaikki tärkeät linkit, parannat kampaamosi löydettävyyttä Googlen hakutuloksissa.

TIETOA FOUR REASONS -TEKNIIKKATUOTTEIDEN KÄYTTÄJILLE

Jos Four Reasons -ostosi eivät ylitä verkkokaupan edellyttämää rajaa, voit silti käyttää omaa profiilisivua ilmaisena ’kotisivunasi’. Profiilisivulle voit täyttää kampaamosi esittelyn ja linkit ajanvaraukseen ja somekanaviin – näin kaikki kampaamosi tärkeät tiedot ja kanavat löytyvät näppärästi samasta osoitteesta.

Tiesitkö, että kampaamon kotisivun linkitys tunnetulle, isolle verkkosivustolle parantaa Google-näkyvyyttäsi? Täyttämällä profiilisivun huolellisesti ja lisäämällä sinne kaikki tärkeät linkit, parannat kampaamosi tai someprofiilisi löydettävyyttä Googlen hakutuloksissa.

Jos olet Four Reasons -tekniikkatuotteiden käyttäjä, oma profiilisivusi nousee esiin sivuston hakutuloksissa, kun kuluttaja etsii sivustolta itselleen sopivaa kampaajaa omalta paikkakunnaltaan. Näin voit saada maksutonta lisänäkyvyyttä ja mahdollisesti uusia asiakkaita.
Verkkokaupan hakutoiminnolla kuluttaja voi etsiä paikkakunnaltaan Four Reasons Luxima- ja Optima-värituotteita käyttäviä kampaamoita. Kuluttajat tiedustelevat meiltä yhä useammin, missä kampaamoissa värejämme käytetään, joten tällä toiminnolla pystymme palvelemaan heitä paremmin, ja samalla tarjota lisänäkyvyyttä tekniikkatuotteita käyttäville asiakkaillemme.

Palveluhaulla kuluttaja voi etsiä itselleen sopivan kampaajan myös osaamisalueiden mukaan. Osaamisalueita ovat esimerkiksi balayage, harmaanpeitto tai parturointi. Nämä hakutuloksiin vaikuttavat osaamisalueet jokainen kampaaja täyttää itselleen omalla profiilisivullaan.

Palveluhakuun pääsevät kampaamot ja kampaajat, jotka käyttävät työssään tekniikkatuotteittamme. Hakutuloksiin pääseminen edellyttää Four Reasons -tekniikkatuoteostoja vähintään 1 000 € vuodessa. Palvelu edellyttää sinulta oman profiilisivun täyttämistä verkkosivuillamme osoitteessa www.fourreasons.fi/olenmukana.
Palveluhakuun pääsevät kampaamot ja kampaajat, jotka käyttävät työssään tekniikkatuotteittamme. Hakutuloksiin pääseminen edellyttää Four Reasons -tekniikkatuoteostoja vähintään 1 000 € vuodessa. Palvelu edellyttää sinulta oman profiilisivun täyttämistä verkkosivuillamme osoitteessa www.fourreasons.fi/olenmukana.
Palveluhaun tarkoitus on vastata kuluttajilta meille tuleviin tiedusteluihin värisarjojamme käyttävistä kampaamoista. Viime vuosina Four Reasons Optima ja Luxima -värisarjoilla tehtyjen värjäystöiden näkyvyys sosiaalisessa mediassa on saanut kuluttajat kiinnostumaan kampaajien käyttämistä värituotteista, mikä aiemmin ei ole vaikuttanut vastaavassa määrin kampaajan valintaan. Ultimate- ja Velvety-värituotteet eivät ole kuluttajien tuntemia, joten niiden käyttäjiä ei juurikaan haeta internetistä ja niitä koskevat yhteydenotot ovat meille harvinaisia.

Nämä uutta verkkopalvelua koskevat sisällöt ja ehdot ovat voimassa toistaiseksi ja pidätämme oikeuden mahdollisiin muutoksiin kehitystyön varrella.

Takaisin ylös