Uutiset

Kuinka verkkokauppa ja komissio toimii – katso pikaohjeet!

17.4.2020, Marika

Uusi fourreasons.fi-verkkosivusto sekä verkkokauppa on avattu! Jos olet luonut itsellesi profiilin ammattilaissivustollamme, pro.fourreasons.fi, ja vuosittaiset Four Reasons -jälleenmyyntituoteostosi ylittävät 1 000 €, voit alkaa verkkokauppiaaksi ja tienata komissiota Four Reasons -verkkokaupan kautta! Katso alta pikaohjeet, kuinka verkkokauppa toimii ja kuinka kerrytät komissiota.

Mistä tiedät, että verkkokauppasi on toiminnassa?

Kun verkkokauppakomissio on aktivoitu tunnuksellesi, omalle tilillesi tulee näkyviin Suosittele ja tienaa -välilehti, tämän jälkeen voit alkaa suosittelemaan verkkokauppatuotteita ja jakamaan oman profiilisivusi linkkiä sekä alekoodeja, jotka kaikki kerryttävät sinulle komissiota. Mikäli sinulla ei näy kyseistä välilehteä, mutta olet luonut profiilisivun ja vuoden Four Reasons -jälleenmyyntituoteostosi ovat yli 1 000 euroa, ole meihin yhteyksissä: hello@fourreasons.fi niin aktivoimme käden känteessä komissio-oikeutesi, mikäli ehdot täyttyvät. Lue täältä lisätietoa verkkokaupan ehdoista.

Suosittele ja tienaa -sivun ominaisuudet

Suosittelee ja tienaa -sivulta löydät valmiin suosittelulinkkisi verkkokauppaan sekä voit luoda omia suosittelulinkkejä. Sivulta löydät omat alennuskoodisi, joita voit jakaa asiakkaillesi sekä statistiikkaa klikkauksista sekä tienatuista komissioista. Heti sivun ylälaidassa näet tienaamasi komissioiden kokonaissumman eli krediitit, joita voit myöhemmin käyttää ostoksiin tukkuverkkokaupassa.

Alekoodit

Halutessasi voit tarjota asiakkaillesi 10 % tai 20 % alennuksen verkkokauppaan. Tililtäsi löytyvät alennuskoodit ovat henkilökohtaiset, joten jokaisesta alennuskoodisi käytöstä komissio tulee sinulle. Alennuskoodi koskee koko tilausta ja koko valikoimaa. Alennuskoodit päivitetään kaksi kertaa vuodessa. Tällä hetkellä tililläsi näkyvät koodit ovat voimassa vuoden loppuun asti. Vuodenvaihteesta alkaen koodeille tehdään kiinteät vaihtopäivät puolivuosittain ja koodien vaihtumisesta muistutetaan hyvissä ajoin.

Yksi käyttäjä pystyy käyttämään samaa alennuskoodia neljä kertaa puolen vuoden aikana. Koodien pidempi voimassaoloaika helpottaa markkinointitoimiasi, kun sinun ei tarvitse jatkuvasti olla tarkistamassa koodien voimassaoloaikoja. Laaja käyttöaika myös varmistaa, että asiakas saa aina toimivan koodin käyttöönsä.

Komissio maksetaan kampaajalle aina kuluttajan maksamasta loppusummasta, josta on vähennetty mahdolliset antamasi alennukset. Alennuskoodien käyttö on täysin vapaaehtoista, mutta varmasti yksi tehokas keino houkutella ostoksille asiakkaita, jotka eivät muuten ostaisi välttämättä lainkaan, tai madaltaa kynnystä kokeilla jotain uutta tuotetta.

Suosittelulinkit

Tililtäsi löytyy valmiina yksi suosittelulinkki, joka johtaa fourreasons.fi-verkkokaupan etusivulle. Linkissä on valmiina tunniste, joka yhdisttää linkin sinun tiliisi. Eli kun käyttäjä menee suosittelulinkin kautta ostoksille, komissio tulee automaattisesti sinulle.

Voit myös luoda uniikkeja linkkejä suoraan tiettyyn tuotteeseen tai tuotesarjaan kohdassa LUO OMA SUOSITTELULINKKISI. Laskeutumissivun osoite tarkoittaa sitä verkkosivua, mihin haluat ohjata asiakkaan. Jos esimerkiksi haluat suositella Color Mask -tuotteita; kopioi verkkokaupasta Color Mask -sivun osoite https://fourreasons.fi/tuotemerkki/four-reasons-color-mask/ selaimen osoiteriviltä ja liitä sen kohtaan  ’Laskeutumissivun osoite’. Halutessasi voit lisätä kampanjalle nimen. Klikkaa sitten Luo suosittelulinkki,  jonka jälkeen alimmalle riville muodotuu linkki, jossa on mukana uniikki tunnisteesi, jolloin kaikki tämän linkin kautta ostoksille menevät asiakkaat tuovat sinulle komissiota.

Asiakkaiden ohjaaminen kauppaan suosittelulinkkien avulla, on sekä näppärää että aikaasäästävää, kun asiakas pääsee suoraan ostoksille suosittelemasi tuotteen tai kategorian sivulle sinun linkistäsi.

Tilastot

Tilasto-osiosta näet komissioprosenttisi suuruuden sekä “matkalla olevat” komissiot, eli komissiot, jotka ovat kertyneet ostoksista, joiden maksu ei ole vielä saapunut perille. Lisäksi pystyt seuraamaan linkkiesi klikkausmääriä sekä näet, kuinka suuri osa linkkiäsi klikanneista teki ostoksen.

Huom! Tilastot-osio on vielä työn alla ja lisäämme sinne jatkossa tarkempaa dataa sekä selvennyksiä, mitä luvut tarkoittavat.

Suosittelukortit

Postitamme sinulle myös tuotesuosittelukortteja, joita voit jakaa asiakkaillesi. Korttiin voit kirjata asiakkaallesi suosittelemasi tuotteet, jotka löytyvät verkkokauppamme valikoimasta. Kirjoita korttiin verkkokauppaosoitteesi loppuosa, jonka löydät oman verkkokauppasi Profiilisivu-välilehdeltä.

Jos haluat tarjota asiakkaallesi alennuksen verkkokauppaan, voit kirjoittaa myös alennuskoodin korttiin. Alennuskoodin tarjoaminen on vapaaehtoista, joten sille ei ole varattu korttiin erillistä paikkaa. Löydät voimassa olevat koodit omasta profiilistasi, Suosittele ja tienaa -välilehdeltä.

Lopuksi

Huom! Muista kirjautua aina sisään ammattilaissivustolla eli osoitteessa: pro.fourreasons.fi. Jos kirjaudut kuluttajaverkkokauppaan, omalla tililläsi ei näy omaa profiilisivuasi eikä Suosittele ja tienaa -osiota lainkaan.

Vielä kertauksena; käytössäsi on siis kolme tapaa, joilla voit myydä verkkokaupan kautta ja saat komissiota aina kun:

Näissä kaikissa tavoissa on mukana tunniste (eväste), joka yhdistää asiakkaan käynnin ja ostoksen sinun tiliisi, jolloin klikkaukset ja ostos kirjautuvat sinun tietoihini. Eväste säilyy selaimen muistissa yhden vuorokauden eli ostajan tulee viedä ostos loppuun samaa laitetta ja selainta käyttäen tämän ajan sisällä, jotta komissio kirjautuu. Jos ostaja klikkaa välissä jonkun muun kampaamon verkkokauppalinkkiä tai syöttää kassalla toisen kampaamon alennuskoodin, jää aina viimeinen eväste voimaan ja tämä viimeinen verkkokauppias saa komission.

Menestystä verkkokauppamyyntiin!


Kysyttävää tai ongelmia liittyen uusiin verkkopalveluihin?

Lähetä meille viestiä tai jätä yhteydenottopyyntö: hello@fourreasons.fi

Marika

Oma-aloitteinen "jalat maassa" -tyyppi, joka on päältä tyyni ja sisältä sähäkkä. Katu-uskottava digi- ja someguru, jolla on huumorintaju kohdallaan! Marika on rock! // "Feet on the ground" persona and calm on the outside, she is actually packed with spunk! A digital and social media guru with a great sense of humor. Marika is pure rock’n’roll.

Takaisin ylös