Tuotteet

Hyvä, paha hajuste? Vaihtoehtona hajusteeton kampaamokokemus

Johanna

Suomalaiset ovat poikkeuksellisen herkkiä tuoksuille: lähes joka kolmas vastaantulija kokee saavansa tuoksuherkkyysoireita. Harva kieltäytyy kuitenkaan täysin hajusteista. Tuoreen tutkimuksen* mukaan hajusteellisten ja hajusteettomien tuotteiden yhdistely on yleistä; jopa 92 % hajusteettomien tuotteiden käyttäjistä ostaa vähintään satunnaisesti myös hajusteita sisältäviä tuotteita.

Four-Reasons No-Nothing vaahto

70 % hajusteettomien tuotteiden käyttäjistä toivookin hajusteettomilta hiustuotteilta enemmän elämyksellisyyttä!

”Vaikka valitsen hajusteettoman tuotteen, sen ei tarvitse olla tylsä ja väritön. Kaipaan tuotteelta ja pakkaukselta elämyksellisyyttä siinä missä tuoksullistenkin tuotteiden käyttäjät!”

Tätä mieltä olivat kuluttajapaneeliin osallistuneet hajusteettomien tuotteiden käyttäjät, joilta kysyimme mielipidettä No Nothing -pakkaustemme uudistamiseen.

Four Reasons No Nothing astuu nyt esiin värikkäin pakkauksin, räväköin kampanjoin ja uudella, hauskalla ilmeellä, joka sanoo jyrkästi ei tylsyydelle ja tasapaksuudelle. Valikoima sisältää tehokkaat tuotteet neljälle eri hiustyypille pesuun, muotoiluun ja viimeistelyyn, ekologisesti biopohjaiseen sokeriruokomuoviin pakattuna. Four Reasons -valikoimasta löydät kampaamon ammattikäyttöön myös hajusteettomat tekniikkatuotteet. Tästä alkaa hajusteettomien kampaamopalveluiden uusi, elämyksellinen aikakausi!

Optiman-sekoitus

#1 Unelmien hiusväri on tuoksuton

Toimivat, hajusteettomat värituotteet ovat avainasemassa miellyttävän kampaamokokemuksen tarjoamisessa tuoksuherkille asiakkaille. Kosmetiikka-allergisia henkilöitä on arviolta noin 10 % väestöstä, ja hiusvärit ja hajusteet kuuluvat yleisimpiin allergian aiheuttajiin.

Asiakkaiden lisäksi tuoksuttomuuden vaatimus on noussut yhä tärkeämmäksi kampaajien keskuudessa. Kampaajat altistuvat työssään monille kemikaaleille, mikä on yksi yleisimmistä syistä kampaajan työuran ennenaikaiseen lopettamiseen.

Hajusteettomuus nousi ykköskriteeriksi myös, kun pyysimme kampaajia määrittelemään ”unelmiensa värisarjan”. Kyselyyn vastasi lähes tuhat suomalaiskampaajaa vuonna 2018, ja näiden vastausten pohjalta loimme Four Reasons Optiman. Hajusteeton, upean sävykäs värisarja on otettu kampaamoissa vastaan kuin vastauksena unelmiin: se on käytössä jo lähes 2000 kampaamossa!

Four-Reasons No-Nothing Conditioner

#2 Pesupaikka on rentoutus- ja hemmotteluhetki

Rentouttavan elämyksen voi luoda pesupaikalle myös ilman pesutuotteiden tuoksuja – vaikkapa panostamalla asiakkaan istuimeen, äänimaailmaan tai sisustusratkaisuihin. Hyvin pienilläkin asioilla voi vaikuttaa isosti asiakkaan kokemukseen – monesti päähieronta ja pysähtynyt, läsnä oleva hetki riittää.

Tuoksu on perinteisesti kuulunut saumattomasti pesupaikalla asiakkaalle tuotettavaan elämykseen mutta sen puuttumisen ei tarvitse johtaa muihin myönnytyksiin asiakaskokemuksessa. Four Reasons No Nothing -pesu- ja hoitotuotteet eivät tee kompromisseja laadun suhteen; runsaasti vaahtoavat Moisture-tuotteet saavat voimansa avokadoöljystä, joka kosteuttaa tehokkaasti, ravitsee ja antaa hiuksiin upean kiillon. Ne tekevät hiuksista silkinpehmeät ja pitävät sähköisyyden poissa. Hoitava koostumus huolehtii hiusten hyvinvoinnista. Tuotteet ovat saatavilla myös pesupaikkakoossa.

viimeistely Four-Reasons-No-Nothing

#3 Katseenkiinnittävä kampaus ilman kemikaalikuormaa

Kaikkien kampaamoiden liikeideaan ei sovi 100 % hajusteettomuus ja harva asiakas sitä vaatiikaan. Silti voi olla hyvä harkita kampaamon kemikaalikuorman pienentämistä, ja tuoksuttomat muotoilutuotteet ovat siihen yksi helpoimmista keinoista. Kampaamossa, jossa on useita tekijöitä, voi hiustuotteiden aiheuttama tuoksupilvi kasvaa päivän aikana melkoiseksi. Näin käy etenkin juhlapäivinä, jolloin kampaamo täyttyy kampausasiakkaista. Tällöin on järkevää vaihtaa osa muotoilutuotteista hajusteettomiin vaihtoehtoihin.

Tuoksujen vähentäminen on myös kanssaihmisten huomioonottamista. Jos tiedät asiakkaasi työskentelevän paikassa, jossa on paljon ihmisiä, kuten koulussa tai sairaalassa, on huomaavaista ottaa puheeksi työyhteisön suhtautuminen hajusteiden käyttöön ja suositella tarvittaessa tuoksuttomia vaihtoehtoja. Tuoksutonta hiusvahaa tai muotovaahtoa on kiva sipaista myös lapsiasiakkaille!

Four Reasons No Nothing -muotoilu- ja viimeistelytuotteet antavat myös herkkäihoisille ja tuoksuherkille mahdollisuuden oman asenteen ja persoonan esiintuovan hiustyylin luomiseen sekä katseenkiinnittäviin kampauksiin. Uutuutena muotoilutuotevalikoimassa on Sensitive Wax -muotoiluvaha, joka antaa joustavaa, rouheaa rakennetta sekä voimakkaan pidon kaikille hiustyyleille. Sarjan kuivashampoo, lämpösuojasuihke, muotoilusuihke ja -vaahto sekä kaksi erivahvuista hiuskiinnettä kuuluvat jo asiakkaidemme ikisuosikkeihin!

Four-Reasons-No-Nothing pullot

#4 Kotihoito

Tuoksuherkkyys on Suomessa yleistä mutta on monia muitakin syitä valita hajusteeton hiustuote. Tutkimuksemme* mukaan suurin syy (38 % vastanneista) on ylimääräisten kemikaalien välttely, sekä ympäristön että oman hyvinvoinnin vuoksi. Yhtä moni valitsee hajusteettoman tuotteen herkän ihon takia, välttääkseen ihon kuivumista ja kutinaa. Valtaosa hajusteita välttelevistä ei siis varsinaisesti ole allerginentuoksuille, mutta kokee vahvat tuoksut epämiellyttävinä.

Hajusteettomia tuotteita ostetaan varsin usein kampaamoista; 41 % kyselyyn vastanneista kertoi ostavansa hajusteettoman tuotteensa kampaajalta. Vielä useampi tekisi ostopäätöksen kampaamossa, jos kampaamoissa olisi omalle hiustyypille sopivia hajusteettomia tuotteita tarjolla.

Vastaus kuluttajien toiveeseen on kotimainen hajusteeton Four Reasons No Nothing -tuotesarja, joka ei sisällä mitään yleisesti herkistäviä eikä ärsyttäviä raaka-aineita. Sarjan tuotteet sopivat herkkäihoisten lisäksi kaikille, jotka tahtovat vähentää elimistönsä hajuste- ja kemikaalikuormitusta. Sarjan kaikille hiustuotteille on myönnetty Allergia-, Iho- ja Astmaliiton Allergiatunnus.

Four Reasons No Nothing sanoo ei hajusteille, tyhjille lupauksille, kompromisseille ja kaikelle ylimääräiselle.


*Tutkimuksen toteutti Pentagon Insight keväällä 2019, n=465 suomalaista miestä ja naista

Lähteet: Allergia-, Iho- ja Astmaliitto, allergia.fi

Johanna Strömsholm

Johanna

Johannasta sanottua: Energinen ja räiskyvä ilopillleri, jolta ei ideat lopu. Napakka ja päämäärätietoinen viestinnän sähköjänis, joka jaksaa huolehtia myös ihmisistä. Mitä isompi projekti, sen parempi! // An energetic and sparkling bundle of joy who never runs out of ideas. A sharp and goal-oriented, tireless communicator, who also looks after people. The bigger the project, the better!

Ilmoitukset
Ilmoita minulle
guest
0 Kommenttia
Inline Feedbacks
View all comments

Huomio!

×

Tätä tuotetta ei voi lisätä enempää ostoskoriin