Uutiset

Verkkokauppauutinen sai kampaajat peukuttamaan

Johanna

Avaamme huhtikuun alussa uuden mobiililaitteille optimoidun verkkokaupan, joka palvelee sekä kampaajia että kuluttajia. Uudistuneen Four Reasons -verkkopalvelun tarkoituksena on tarjota Four Reasons -tuotteita käyttäville ja jälleenmyyville kampaamoille lisänäkyvyyttä sekä uudenlainen, lisääntyneeseen verkkokauppaostamiseen perustuva ansaintamahdollisuus.

Four-Reasons-verkkokauppa pilottiryhma 2

Kutsuimme kymmenen asiakastamme kuulemaan etukäteen verkkokauppahankkeestamme ja antamaan siihen kehitysehdotuksiaan. Osallistujat edustivat erityyppisiä kampaamoyrittäjiä, yhden kampaajan toiminimiyrittäjistä useiden kampaamoliikkeiden omistajiin. Ensimmäisten epäilevien kysymysten jälkeen idean vastaanotto oli häkeltyneen innostunut.

”Siis tarkoittaako tämä todella sitä, että te hoidatte tuotteiden varastoinnin ja lähetykset – verkosta myymäni tuotteet eivät kulje ollenkaan kampaamoni kautta? Tuntuu lähes liian hyvältä ollakseen totta!” Katri Piilikangas, turkulaisen Kampaamo Ritan omistaja, kommentoi verkkokauppauutisia.

Katri kertoo pähkäilleensä jo pitkään tuotemyynnin kannattavuutta pyrkien optimoimaan kampaamon valikoiman – nyt verkkokaupan myötä myyntivalikoima moninkertaistuu, kun kampaamosta myytävien tuotteiden lisäksi hän voi ohjata asiakkaansa verkkoon ostamaan minkä tahansa Miraculoksen edustamista tuotteista.

Helsinkiläisen Hiusfashion-kampaamoketjun omistaja Satu Stefanovic innostui verkkokaupan perustamisen helppoudesta: ”Mieletön mahdollisuus avata verkkokauppa vain muutamalla napin painalluksella ja Four Reasons hoitaa loput!” Primus Hair Design -kampaamon omistajakaksikko Sanna Aho ja Pauliina Heinonen tunnustivat ajatuksen verkkokaupasta herättäneen ensin pelkoa, siirtyvätkö kaikki asiakkaat sitten sinne. ”Alkusäikähdys muuttui kuitenkin äkkiä innostukseksi – onhan verkkokauppa tätä päivää ja tuotteita on siellä pilvin pimein myynnissä. Nyt pääsemme hyötymään itsekin verkkokaupan kasvusta.”

Four-Reasons-verkkokauppa pilottiryhma

Profiilisivu toimii kampaamon verkkokauppana

Uusi verkkopalvelu tarjoaa kampaajille oman profiilisivun, joka nousee esiin sivuston hakutuloksissa, kun kuluttaja etsii sivustolta itselleen sopivaa kampaajaa ja Four Reasons -tuotteiden ostopaikkaa omalta paikkakunnaltaan.

Kampaaja saa profiilisivulleen oman suoran linkin, esimerkiksi fourreasons.fi/kampaamot/liisan-salonki, joka toimii käytännössä kampaamon verkkokauppana. Kampaaja voi ohjata kuluttajia verkkokauppaan somekanavistaan, verkkosivuiltaan tai asiakkaiden kampaamokäyntien yhteydessä. Verkkokaupan kautta kampaaja voi myydä mitä tahansa verkkokaupan valikoimassa olevia Miraculoksen edustamia tuotteita, myös niitä tuotesarjoja, jotka eivät kuulu kampaamon valikoimaan. Verkkokaupan valikoimaan kuuluvat kaikki Four Reasons -tuotesarjat, Paul Mitchell -tuotesarjat ja Olaplex.

Kuka tahansa kampaamoalan ammattilainen tai opiskelija pystyy luomaan oman profiilisivun. Sivuston luominen vaatii rekisteröitymisen palveluumme sekä Four Reasons -asiakasnumeron. Profiilisivun voi luoda joko kampaamolle tai henkilöbrändäystä tavoitteleva voi luoda henkilökohtaisen kampaajasivun. Profiilisivulle voit täyttää kampaamosi esittelyn ja linkit ajanvaraukseen ja somekanaviin – näin kaikki kampaamosi tärkeät tiedot ja kanavat löytyvät näppärästi samasta osoitteesta. Jos olet vielä opiskelija tai Four Reasons -ostosi eivät ylitä verkkokaupan edellyttämää rajaa, voit silti käyttää omaa profiilisivua ilmaisena ’kotisivunasi’ ja hyödyntää sivua Google-näkyvyyden parantamisessa.

Luo tunnus verkkopalveluun täällä. Tunnuksen luominen ei velvoita sinua mihinkään. Tarkemmat tiedot palvelusta ovat kirjautumisen takana.

Four-Reasons-verkkokauppa

Kiitokset asiakkaillemme

Kiitämme lämpimästi uuden verkkopalvelumme loppukehitykseen ja yksityiskohtien viimeistelyyn osallistuneita asiakkaitamme: Angelika Andreeva (Salon Hot Hair), Emmi Thamm (Tanssivat Saxet), Katri Piilikangas (Kampaamo Rita), Tarja Ikävalko (Parturi-kampaamo Bellino), Satu Stefanovic (Hiusfashion), Sanna Aho (Primus Hair Design), Pauliina Heinonen (Primus Hair Design), Sirkku Martiini (Karvaamo). Kiitos myös kaikille jo v. 2018 haastattelemillemme asiakkaille – keskustelut innoittivat digitaalisten palveluidemme kehittämistä.

Johanna Strömsholm

Johanna

Johannasta sanottua: Energinen ja räiskyvä ilopillleri, jolta ei ideat lopu. Napakka ja päämäärätietoinen viestinnän sähköjänis, joka jaksaa huolehtia myös ihmisistä. Mitä isompi projekti, sen parempi! // An energetic and sparkling bundle of joy who never runs out of ideas. A sharp and goal-oriented, tireless communicator, who also looks after people. The bigger the project, the better!

Ilmoitukset
Ilmoita minulle
guest
0 Kommenttia
Inline Feedbacks
View all comments

Huomio!

×

Tätä tuotetta ei voi lisätä enempää ostoskoriin