Kampanjat

Four Reasons mukana Mielinauha-keräyksessä – tue kotimaista kriisiauttamista!

3.4.2020, Johanna

Mielinauha-keräys on MIELI Suomen Mielenterveys ry:n vuosittain järjestämä varainkeruukampanja, jolla tuetaan mielenterveyden edistämistä ja vaikeassa elämäntilanteessa olevien kriisiauttamista. Koronavirusepidemian takia Mielinauha-keräyksen (1.4.-15.8.2020) varat suunnataan tänä vuonna kokonaisuudessaan kotimaiseen kriisiauttamiseen. Four Reasons tukee kampanjaa lahjoittamalla osan Four Reasons Professional -pesu- ja hoitotuotteiden myyntituotoista keräykseen.

Kriisiauttamiseen varoja kotimaisia kampaamoja tukemalla

”Nyt jos koskaan tarvitaan kriisiauttamista”, kommentoi MIELI Suomen Mielenterveys ry:n toiminnanjohtaja Sari Aalto Matturi. ”Tässä poikkeuksellisessa tilanteessa niin MIELI ry:n Valtakunnallinen kriisipuhelin kuin verkkoauttaminenkin ovat kuormituksen alla. Ihmiset tarvitsevat nyt kuuntelemista ja keskusteluapua. Mielinauha-keräys tarjoaa hyvän tilaisuuden välittää niistä, jotka tarvitsevat tukea ja apua.”

Four Reasons -tiimissä kuuntelemisen teema vei ajatukset heti kampaamoihin, joissa kampaajat toimivat päivittäin useiden ihmisten elämänilojen ja -surujen kuuntelijoina. Epidemian aiheuttama talousahdinko on iskenyt erityisen vahvasti pienyrittäjävaltaiseen kampaamoalaan, jossa myös tarvitaan nyt kipeästi apua. Siksi Four Reasonsin lahjoitus haluttiin sitoa kampaamoista myytävään tuotesarjaan: Four Reasons lahjoittaa kampanja-aikana myydyistä Four Reasons Professional Silky Moisture ja Brilliant Color -pesu- ja hoitotuotteista neljäkymmentä senttiä Mielinauha-kampanjaan.

”Lahjoituksella haluamme osoittaa kunnioitustamme kampaajien henkistä kanttia vaativalle työlle – erityisesti nyt epidemian keskellä – ja samalla tukea osaltamme niin kampaamoyrittäjien kuin kaikkien suomalaisten kriisiauttamista. Tämä on lahjoituksemme koko Four Reasons -kampaajayhteisön puolesta.” –Jyrki Hakala, Miraculos Oy:n toimitusjohtaja

Four Reasons Professional -tuotteita myyvät kampaamot saavat kampanja-aikana toimitusten mukana Mielinauha-kampanjan veloituksettomat markkinointimateriaalit, joita voi käyttää kampaamossa Mielinauha-keräyksen tärkeän sanoman levittämiseen.

Mielinauha-keräyksen keulahahmo, Mikael Gabriel: ”Minä kuuntelen.”

Tänä vuonna Mielinauha-keräyksen keulahahmona nähdään Mikael Gabriel.

”Mielen ongelmat ovat olleet minulle itselleni niin lähellä, että koen itse voivani viedä eteenpäin ymmärtävää viestiä. Kun olin nuori, minua hämäsi, että aina käskettiin puhumaan. Minusta meistä jokaisen pitäisi tarjoutua kuuntelemaan. Jos jollakulla on aikaa kuunnella, toisella on myös aikaa puhua. Siksi valitsin Mielinauhan tämänvuotiseksi viestiksi: Minä kuuntelen.”

Kampanjan keulahahmona Mikael kannustaa kriisiauttajien tukemiseen ja toimii itse esimerkkinä. ”Silloin, kun mulla on ollu vaikeeta, mua on kuunneltu ja haluun antaa apua myös eteenpäin.”

Hädän hetkellä jokainen meistä tarvitsee jonkun, joka kuuntelee. Auta Mikaelin kanssa ja osallistu Mielinauha-keräykseen. TEKSTAA sana MIELI numeroon 16499 ja lahjoita 10 € kotimaiseen kriisiauttamiseen. Löydä oma tapasi auttaa: mielinauha.fi.

Johanna Strömsholm

Johanna

Johannasta sanottua: Energinen ja räiskyvä ilopillleri, jolta ei ideat lopu. Napakka ja päämäärätietoinen viestinnän sähköjänis, joka jaksaa huolehtia myös ihmisistä. Mitä isompi projekti, sen parempi! // An energetic and sparkling bundle of joy who never runs out of ideas. A sharp and goal-oriented, tireless communicator, who also looks after people. The bigger the project, the better!

Ilmoitukset
Ilmoita minulle
guest
0 Kommenttia
Inline Feedbacks
View all comments
Takaisin ylös