Tuotetieto

Hajusteeton hääkampaus yllättää positiivisesti

18.5.2020, Titu

Häät ovat monen asiakkaan unelmien täyttymys, mutta hääkampauksesta voi muodostua pahin painajainen sekä asiakkaalle että kampaajalle. Täysin suotta – lue miten vältät suurimmat sudenkuopat ja loihdit morsiamelle kestävän unelmakampauksen.

Uudenlainen häämuotipalvelu

Nelli Ruhanen, kampaamoalalla yli 11 vuotta vaikuttanut helsinkiläinen kampausspesialisti ja LYYLI Bridal & Wedding -häämuotipalvelun hiusstailisti jos kuka tietää mistä on unelmien hääkampaukset tehty. ”Olen ollut häähullu aina ja nyt saan innostua ja intoilla hääasioista ihan luvan kanssa”,  kertoo Nelli, joka perusti keväällä 2019 ystävänsä Laura Pensasmäen kanssa LYYLI Bridal & Wedding -häämuotipalvelun, joka tarjoaa täysin uudenlaista, kokonaisvaltaista palvelua ja teematapahtumia morsiamille, kaasoille ja kaikille häitä suunnitteleville.

Jokainen morsian on upea omalla tavallaan

”Yllättävän usein morsiamella on erittäin negatiivinen käsitys omista hiuksistaan. Toisinaan on todella vaikeaa saada asiakas vakuuttuneeksi, että hänenkin hiuksistaan on mahdollista saada aikaiseksi upea ja unohtumaton hääkampaus. Luutuneet ennakkoasenteet sekä rajoittunut näkemys itselle sopivista tai sopimattomista tyyleistä ja asusteista ovat usein suurin este morsian kukkaan puhkeamiseksi hääpäivänään. Parasta työssäni on, kun voin auttaa morsianta löytämään hänen oman, yksilöllisen kauneutensa sekä tuoda esiin ja toteuttaa hänen tyylitoiveensa, joita hän ei ehkä osaa itse edes sanoittaa. Kun saa morsiamen luottamuksen ja hän rohkenee kokeilla jotain täysin uutta ja erilaista päätyen lopulta tähän ratkaisuun suurena päivänään, koen onnistuneeni työssäni”, kertoo Nelli Ruhanen.

Kevennä hääpäivän tuoksukimaraa

Hääpäivänä riittää hulinaa ja nykyään monet hääseurueet haluavat rauhoittaa aamun valmistelut mahdollisuuksien mukaan. Siksi Nelli meneekin yhä useammin kampauskeikalle morsiamen kotiin, hotelliin tai juhlapaikalle. Yhteistä kuitenkin on se, että vastassa odottaa enemmän tai vähemmän sähköinen tunnelma ja jännitys on käsin kosketeltavaa. Kun Nelli avaa pakkinsa ja tarttuu varmoin ottein toimeen, haihtuu hääseurueen jännitys samalla kun ammattilaisen käsissä syntyy toinen toistaan lumoavampi juhlakampaus.

”Kun lähden keikalle, otan mukaan Four Reasons -luottotuotteeni, joiden kanssa tiedän selviäväni mistä vain. Olen erittäin tuoteuskollinen – miksi vaihtaisin hyväksi havaittuja tuotteita ja jännittäisin onnistuuko kampaus? Kun kampauksen pohjatuotteet on valittu oikein, kestää kampaus vähintään 12 tuntia lässähtämättä. Käytän kampaamossa työskennellessäni myös Four Reasons Professional -tuotteita, mutta valitsen hääkampauksiin aina hajusteettomat Four Reasons No Nothing -tuotteet monestakin syystä. Kampausten teossa kuluu paljon hiuslakkaa ja keikoilla on usein monta ihmistä pienessä tilassa, joten kaikilla olisi tukalat oltavat jos en käyttäisi hajusteettomia tuotteita. Morsiamet käyttävät paljon aikaa juhlatyylin suunnitteluun, mutta eivät tule ajatelleeksi sitä, miten hiustuotteiden vahva tuoksu voi pilata koko vaivalla suunnitellun kokonaisuuden ja peittää alleen hääpäivään valitun parfyymin, aiheuttaa päänsärkyä jne. Morsiamet ovat iloisesti yllättyneitä, kun olen miettinyt tämänkin yksityiskohdan heidän parastaan ajatellen. Kampausta tehdessä on luontevaa jutella tuotteista – moni päättää kokeilla hajusteettomia tuotteita häiden jälkeen myös omassa arjessaan”, Nelli kertoo.

Neljä askelta onnistuneeseen hääkampaukseen

#1 Haastattele

Jututa morsianta ja lue rivien välistä mitä hän haluaa. Voit pyytää asiakasta etsimään kuvia mieleisistään kampauksista, joiden ei välttämättä edes tarvitse olla varsinaisia hääkampauskuvia, jotta saat selville minkä tyylistä kampausta hän toivoo ja missä hän viihtyy. Kampauksissa pätee sama kuin meikissä; toisen luonnollinen on toisen juhlava, joten älä arvaa vaan varmista. Haasta ja houkuttele – muista luottaa omaan ammattitaitoosi ja säilytä ohjat. Joskus voi kuitenkin olla molempien etu, että annat jonkun toisen toteuttaa morsiamen toiveet, jos yhteistä säveltä ei kaikesta huolimatta tunnu löytyvän.

#2 Valitse toteutustapa

Kun olet varma mitä morsian haluaa, mieti miten toteutat sen omalla tavallasi. Älä vähättele osaamistasi, mutta älä myöskään sorru liian vaikeisiin tekniikoihin, jos et ole kokenut kampaustentekijä. Kaunis ja kestävä lopputulos on tärkein, se ei ole merkityksellistä miten olet kampauksen toteuttanut.

#3 Valmistele

Suunnittele morsiamen hiusten hoito- ja värjäystoimenpiteet ja aikatauluta ne niin, että sekä hiukset että hiusväri ovat varmasti parhaimmillaan h-hetkellä. Kun asiakkaalla on oikeat hoito- ja ylläpitotuotteet kotona, eivät huonokuntoiset hiukset hidasta työskentelyäsi eikä vaaksan mittainen tyvikasvu pilaa lopputulosta. Varatkaa aika koekampaukselle; se tarjoaa vielä mahdollisuuden kampauksen hienosäätöön, hiuskorujen kokeilemiseen jne. Anna riittävän selkeät ohjeet hektiseen hääaamuun; pitääkö hiukset pestä edellisenä iltana ja olla rutikuivat vai kenties suihkunraikkaat ja kosteat?

#4 Pohjusta

Kestävä kampaus vaatii kunnon pohjatuotteet. Ryhdikäs tuki ja riittävä suojan antava lämpösuojatuote kuten Four Reasons No Nothing Sensitive Heat Protection Spray varmistavat, että kampaus ja kiharat kestävät kuohkeina koko päivän. Käytä kampauksen tekoon hienojakoista lakkaa ja kiinnitä kampaus lopuksi vahvalla ja ehdottomasti kuivalla, hienojakoisella hiuslakalla.

Nellin suosikkituote: Four Reasons No Nothing Sensitive Strong Hairspray – hajusteeton, vahva viimeistelysuihke

”Jos voisin ottaa mukaani kampauskeikalle vain yhden tuotteen, se olisi ehdottomasti tämä! Kuiva, hienojakoinen suihke sopii kaikenlaisiin kampauksiin ja saan takuulla kestävän pidon – ilman tuoksua, totta kai!”

Kuvat: Laura Pensasmäki

Titu

A flower-loving aesthetic with a maternal streak, Titu has a riotous sense of humor and an ability to empathize that is second to none. A bustling fairy godmother of events and dynamo of international marketing, Titu knows the company from top to bottom and is always ready to help.

Ilmoitukset
Ilmoita minulle
guest
0 Kommenttia
Inline Feedbacks
View all comments
Takaisin ylös