Me yrityksenä tahdomme vaikuttaa sosiaalisen median ja mainonnan luomiin ulkonäköpaineisiin sekä kapeisiin kauneuden ihanteisiin omilla teoillamme. Teemme tuotekehityksessämme töitä sen eteen, että saat asiakkaasi tuntemaan olonsa upeaksi omana itsenään, hiustyypistä riippumatta. Meille ja asiakkaillemme monimuotoisuuden ja inklusiivisuuden huomioiminen tuote- ja palvelukehityksessä tarkoittaa mahdollisuutta palvella paremmin yhä laajempaa asiakaskuntaa ohuista hiuksista paksuihin, kiharoista suoriin, tummista vaaleisiin ja kaikkeen siltä väliltä.
Monimuotoisuustyömme ytimessä on haastaa ja laajentaa hius- ja kauneusalan representaatiota, eli sitä keitä alan kuvastoissa näkyy. Haluamme brändimme kuvastavan ympäröivän maailman monimuotoisuutta, jotta yhä useampi voisi samaistua hiusalan kuviin. Kuvissamme tämä tarkoittaa ”tavallisia ihmisiä” ammattimallien sijaan, persoonallisuutta, kaikenlaisia hiustyyppejä sekä aitoja tunteita ja ilmeitä ulkokuoren sijaan.
Mitä tulee henkilöstöömme, meille inklusiivisuus tarkoittaa sitä, että jokainen voi tuntea olevansa arvostettu ja tärkeä osa kapinallisjoukkoamme omana itsenään taustastaan tai identiteetistään riippumatta. Jokaisella meistä on vastuu psykologisen turvallisuuden rakentamisesta ja ylläpitämisestä tyäpaikallamme tai liikkeessämme. Toisin sanoen: paras tapa huolehtia siitä, että kukaan ei jää ulkopuolelle, on ottaa kaikki mukaan.
Kampaaja kauneuden muotin rikkojana
Kysyimme teiltä, mitä ajattelitte vastuullisuustavoitteistamme ja muutoksen tarpeesta hiusalalla. 95 % asiakkaistamme pitää tärkeänä, että autamme heitä palvelemaan kaikkia asiakkaita hiustyypistä riippumatta. 86 % asiakkaistamme pitää tärkeänä monimuotoisuuden ja ihmisten yhdenvertaisuuden edistämistä kauneusalalla. 79 % asiakkaistamme pitää tärkeänä, että tuotamme kuvia, jotka ovat samaistuttavia erilaisille ihmisille, myös vähemmistöjen edustajille.
Selvä, tervetuloa mukaan! Meitä on äänekkäitä, hillittyjä, räiskyviä, nauravia, analyyttisia, luovia, vähän outoja ja kovin kummallisia. Kaikki ihania. Sovit hyvin joukkoon.
Hiukset ovat valtava osa ihmisen identiteettiä ja omana itsenä olemista – näin kertovat kampaamoiden asiakkaat sekä Suomessa että muissa Pohjoismaissa. Siksi kampaajan työ on tärkeää: ihmiset laittavat hiuksiaan, jotta voisivat näyttää itseltään. Ja se on huomattavasti tärkeämpi tavoite, kuin näyttää joltakin muulta. Tuolissasi istuva ihminen ilmaisee itseään ja sinä näkemystäsi. You do you, hun. We’re just selling you the tools!
Rikkominen on raskas vastuu
Monelle ihmiselle kampaajalle varattu aika on tärkeimpien kalenterimerkintöjen joukossa: omaa aikaa, vertaistukea ja vihdoin taas se hetki, kun peilistä katsoo takaisin MINÄ. Kun työpöydällä on hiusten ja luovuuden lisäksi sellaisia valtavan tärkeitä asioita kuin asiakkaan itsetunto, ei työ ole helpoimmasta päästä. Siksi myäs hyvinvointisi on meille tärkeä tavoite.
Hyvinvointi voidaan jakaa kolmeen kategoriaan: taloudelliseen hyvinvointiin, sosiaalisiin suhteisiin ja itsensä toteuttamiseen. Teemme parhaamme helpottaaksemme omien kampaajiemme arkea kaikilla näillä osa-alueilla. Saat meiltä toimivat tuotteet, ajankohtaiset kampanjat, veloituksettomat markkinointimateriaalit ja nopeat toimitukset, jotka tukevat liiketoimintaasi. Hotlinesta tavoitat aina ihanat kouluttajamme (sinun sanojasi, ei meidän) vastaamaan kysymyksiisi, ja Facebookin Four Reasons PRO -kampaajayhteisössä saat tukea tuhansista kanssakampaajista.
Kampaajan työ on yksi niitä, joissa intohimo tekemiseen ja ammatillinen kehittyminen on erityisen tärkeää, sillä ala muuttuu jatkuvasti. Asiakkaat odottavat uutta, tekniikat kehittyvät ja yksilöllisen palvelun merkitys korostuu − kouluttautumalla pidät liekkiä yllä ja ammattitaitosi vahvana. Emme ole vielä koskaan kuulleet, että uuden oppimista tai ammattilaisena kehittymistä olisi ollut syytä katua. Siksi myös me olemme päättäneet oppia uutta: koko yrityksemme on matkalla kohti monimuotoisempaa, inklusiivisempaa kulttuuria, jota opettelemme deidei Oy:n johdolla. Lupaamme pitää sinut ajan tasalla, oli kyse sitten uusista tuotteista, markkinointiviestinnästä tai siitä, miten voimme edistää näitä asioita kanssasi yhdessä.
Kevään suurin kampanja puhuu hiusten merkityksestä!
Haluatko kampaamosi, mukaan kevään isoimpaan kampanjaan? Lue lisää >>