Four Reasonsin vastuullisuusohjelman tavoitteena hiusalan hyvinvoivimmat asiakkaat
Vuosi 2021 tulee jäämään historiankirjoihin aikana, jolloin sopeuduimme elämään hyvin poikkeuksellisissa oloissa. Turvattomuutta aiheuttaneesta maailmanlaajuisesta kulkutaudista tuli osa jokapäiväistä elämäämme – jotain, mistä luimme päivittäin uutisissa ja joka näkyi muutoksina työpaikoilla, kulutustottumuksissamme ja arjen valinnoissamme.
Maailmanlaajuinen terveysuhka on asettanut yritysten ja organisaatioiden sosiaalisen vastuun puntariin. Me Four Reasonsilla olemme valinneet vastuullisuusohjelmamme tärkeimmäksi teemaksi terveyden ja hyvinvoinnin – vastuun yhteisöömme kuuluvista ihmisistä. Vastuullisuusohjelmamme perustuu YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin, joista olemme valinneet kolme sidosryhmillemme tärkeintä teemaa, joihin koemme voivamme parhaiten toiminnallamme vaikuttaa. Ympäristönäkökohtien huomioiminen tuotteen koko elinkaaren näkökulmasta ja pyrkimys hiilineutraaliin toimintaan ovat muodostuneet sosiaalisen vastuun rinnalla toimintamme selkärangaksi.
Lue vastuullisuusraporttimme täältä!
Tavoitteena alan hyvinvoivimmat asiakkaat
Erityisesti pandemia on koskettanut palvelualoilla työskenteleviä ja yrittäjiä. Oman ja läheisten terveyden rinnalla monet ovat joutuneet kantamaan huolta taloudellisesta toimeentulostaan. Siitä huolimatta kampaamoalalla voidaan varsin hyvin: kahdeksan kymmenestä parturi-kampaajasta kokee hyvinvointinsa hyväksi. Neuvokkaat kampaamoyrittäjät ovatkin keksineet keinoja selviytyä poikkeuksellisessa tilanteessa, mm. tuotemyyntiä lisäämällä, kouluttautumalla ja ottamalla käyttöön uusia myynti- ja markkinointiratkaisuja.
Niin kuin ystävyyskin, yritysten välinen kumppanuus mitataan vaikeina aikoina. Tavoitteemme ’kampaamoalan hyvinvoivimmat asiakkaat’ nousi pandemia-aikana Four Reasonsin vastuullisuusohjelman kärkiteemaksi. Tarjosimme asiakkaillemme tukea henkiseen jaksamiseen mm. koulutustapahtumien ja viestinnän avulla. Ylipäätään haluamme olla kumppani, joka tuo turvaa alamme pienyrittäjille niin terveydellisesti kuin taloudellisestikin. Teettämämme tutkimuksen mukaan asiakkaamme kokevatkin hyvinvointinsa paremmaksi kuin alalla keskimäärin.
Menestys syntyy erilaisten ihmisten yhteistyöstä
Ulkoisista haasteista huolimatta vuosi 2021 oli yrityksellemme monella tapaa menestyksekäs. Lanseerasimme ikonisen Four Reasons Original -sarjan uudistuneena: siirryimme raaka-aineissa vegaanisuuteen ja pakkauksissa biopohjaisen sokeriruokomuovin käyttöön. Uudet upeat pakkaukset ja jokaisen ihmisen ihanaa outoutta juhlistava kampanjamme sulattivat sydämet ennennäkemättömällä tavalla niin kotimaan markkinassamme kuin vientimaissammekin.
Four Reasonsin menestys on aina syntynyt yhteen hiileen puhaltamisesta. Haluan olla luomassa Four Reasonsista työyhteisöä, jossa jokainen uskaltaa ilmaista mielipiteensä vapaasti ja tuntee itsensä arvostetuksi omana itsenään. Erilaisia näkökulmia kuuntelemalla ja erilaisia ihmisiä mukaan ottamalla saamme aikaan parhaita tuloksia. Tämä näkyy henkilöstötutkimuksessamme henkilöstön sitoutuneisuutena ja yrityskulttuurimme arvostuksena. Olenkin ylpeä, että olemme jälleen palkittu Suomen innostavimmat yritykset -tunnustuksella.
Suuntaamme vuoteen 2022 toiveikkaina, kunnianhimoisin tavoittein ja tulevaisuuteen investoiden. Tästä raportista löydät lisätietoa jo tekemistämme toimenpiteistämme ja saavutuksistamme sekä tulevan vuoden hankkeistamme.
Yhdessä kohti entistäkin parempia hiuspäiviä,
Jyrki Hakala
Toimitusjohtaja