Uutiset Yhteistyö

Four Reasonsin yhteiskuntavastuu: hyvien hiuspäivien puolesta

Jyrki Hakala

Perustamisestaan lähtien, vuodesta 1997, Four Reasons on kulkenut omaa polkuaan. Olemme kulkeneet vastavirtaan, tehneet asioita rohkeasti omalla tavallamme ja riemuinneet erilaisuudestamme kauneusihanteista välittämättä. Vastuullisuus on erottamaton osa liiketoimintaamme ja strategiaamme. Olenkin ylpeä saadessani esittää yrityksemme ensimmäisen vastuullisuusraportin, johon olemme koonneet toimintaamme ohjaavat eettiset periaatteet, tavoitteet ja toimenpiteet yksiin kansiin. Lataa vastuullisuusraporttimme täältä!

Tavoitteena kauneuden muotin rikkominen

Aloittaessamme brändiuudistuksemme vuonna 2018 päätimme ottaa askelen eteenpäin monimuotoisuuden puolesta ja asettua kampaamoalan eturintamaan puolustamaan jokaisen oikeutta kauneuden kokemukseen. Tutkimme hiustuotteiden käyttöä Suomessa ja muissa Pohjoismaissa ja pistimme merkille, kuinka suuri merkitys hiuksilla on ihmisten fiiliksen luojana ja jopa itsetunnon kohottajana. Sanonta: ”Tukka hyvin, kaikki hyvin”, ei ole tuulesta temmattu!

Silti edelleen 2020-luvulla monet kauneusalan toimijat ylläpitävät mainonnallaan epärealistisia kauneusihanteita ja puskevat meitä tavoittelemaan jotain muuta kuin mitä olemme. Me haluamme rikkoa tämän kauneuden muotin ja haastamme alan toimijat luomaan yhdessä ihmisten erilaisuutta juhlistavaa kauneusalan kuvastoa . Tähän saakka olemme ottaneet varovaisia ensiaskeleita ja keränneet rohkeuttamme mutta nyt on aika kerätä joukot ja nousta kapinaan!

Vastuullisia tuotteita koko elinkaaren ajan

Hiustuotteet tai kampaamopalvelut eivät ole välttämättömyyshyödykkeitä – ihmiset kai voisivat elää ilman niitä. Siksi on erityisen tärkeää, että tuotamme niitä ympäristön kannalta kestävällä tavalla.
Olemme mukana maailmanlaajuisissa ilmastotalkoissa ja kuljemme tavoitteellisesti kohti hiilineutraalia liiketoimintaa. Kunnianhimoinen tavoitteemme on toimia täysin hiilineutraalisti hallinnoimiemme kiinteistöjen, tavarankuljetusten ja henkilöliikenteen osalta vuoden 2029 loppuun mennessä.

Vastuullisuustyössämme huomioimme tuotteidemme koko elinkaaren tuotteiden raaka-aineista pakkausmateriaaleihin, tuotantoon sekä tuotteen käyttöön ja pakkauksen hävitykseen saakka. Olemme tehneet jo paljon oikeita valintoja mm. valitsemalla biopohjaista ja kierrätysmateriaalista valmistettua muovia pakkausmateriaaliksemme ja muuttamalla kaikki tuotekoostumuksemme vegaanisiksi. Työtä on vielä paljon jäljellä mutta otamme päivittäin askeleita oikeaan suuntaan.

Kampaamoalan hyvinvoivimmat asiakkaat

Kahdessa vuosikymmenessä olemme kasvaneet lujalla työllä Suomen menestyksekkäimmäksi kampaamoalan yritykseksi, jolla on alan tyytyväisimmät asiakkaat. Asiakastyytyväisyyttä mittaamme vuosittain kampaamoalan yrityskuvatutkimuksella. Koronapandemian aikana huolemme asiakkaidemme hyvinvoinnista on kasvanut ja siksi asetimmekin tänä vuonna tavoitteeksemme “kampaamoalan hyvinvoimmat asiakkaat”.

Suurimpien saavutusten takaa löytyy usein joukko intohimoisesti työhönsä suhtautuvia, yhteen hiileen puhaltavia ammattilaisia. Harvoin kuulee kenenkään nousseen menestykseen täysin yksin ja omillaan. Me olemme enemmänkin perhe kuin liikeyritys, ja ehkä siksi meistä on hitsautunut myös Suomen innostavimmat työpaikat -tunnustuksella palkittu kauneusalan työyhteisö. Me kaikki tarvitsemme toisiamme kasvaaksemme, kehittyäksemme ja antaaksemme parhaimpamme!

Siksi toivonkin, että marssit rinnallamme.

Jyrki Hakala
Toimitusjohtaja

Jyrki Hakala

"Sydämellinen, innostava johtaja. Vahva visionääri, joka on myös lämmin, kuunteleva ja avoin persoona. Suorapuheinen, luotettava ja reilu esimies."

Huomio!

×

Tätä tuotetta ei voi lisätä enempää ostoskoriin