Uutiset

Suomen parasta koulutuspalvelua

Johanna

Rento tunnelma, osaavat kouluttajat, käytännönläheisyys ja sisällön monipuolisuus – näissä asioissa koulutuksemme ovat onnistuneet tähän saakka parhaiten! Kysyimme teiltä palautetta ja toiveita koulutuksiimme tänä keväänä sosiaalisen median ja sähköpostin kautta. Saimme kyselyymme lähes 300 arvokasta vastausta. Toiveenne on kuultu ja vastaamme niihin uudistetulla koulutustarjonnallamme!

SUOMEN PARASTA KOULUTUSPALVELUA

Kyselymme tuloksista paistoi esiin kouluttautumisen suuri merkitys ammattitaidon ylläpidon kannalta – näin koki jopa 88 % koulutuksiimme osallistuneista. Tukkurin järjestämät koulutukset ovat vastausten mukaan tärkeä osa kumppanuutta. Suosituimpia koulutuksiamme ovat olleet trendinäytökset ja värien käyttöön liittyvät koulutukset.

Eniten kiitosta saimme asiantuntevista ja asiakaslähtöisistä kouluttajista, joiden koettiin välittävän rentoa tunnelmaa koulutuksiin. Kehityskohteiksi kyselyssä tuli esiin erityisesti koulutustarjonnan lisääminen väri- ja leikkaustekniikoihin sekä eri paikkakunnille.

EPÄREALISTISET ODOTUKSET TUOTTAVAT TURHAUTUMISTA

Kyselyn taustalla oli halumme kartoittaa kampaamotyön tämänhetkisiä haasteita ja ongelmatilanteita, jotta voimme pitää huolen, että koulutuksemme vastaavat juuri oikeisiin tarpeisiin.

Vastauksista kävi selvästi ilmi, että valtaosa kampaamotyön haasteista liittyy puutteelliseen asiakaskonsultaatioon. Asiakkaiden epärealistiset odotukset aiheuttavat turhautumista ja päänvaivaa; on osattava kysyä oikeat kysymykset, selvittää ja analysoida asiakkaan hiushistoria ja ylipäätään luotettava omaan näkemykseen siitä, mikä on mahdollista! Monesti yhteinen kieli asiakkaan kanssa kuitenkin puuttuu ja netistä itseoppineet asiakkaat uskovat tietävänsä kampaajaa paremmin. Asiakkaiden odotuksiin vastaaminen – ja tarvittaessa työstä kieltäytyminen – vaatii vahvaa ammattitaitoa ja itseluottamusta.

TEKNISEN TAIDON RINNALLE TUKEA JAKSAMISEEN

Kun asiakaskonsultaatiosta on päästy toteutusvaiheeseen, haasteita tuottavat kampaamoissa eniten juuri suuret värimuutokset ja värin korjaukset mutta monella myös vaalennukset, leikkaukset ja kampaukset sekä asiakkaalle sopivat sävyvalinnat. Ongelmat pohjan tai väriympyrän hahmottamisessa, puutteellinen tuotetieto tai -kokemus sekä ylioptimistisuus ajankäytön suhteen ovat useimmin epäonnistumisten taustalla. Iloksemme näihin haasteisiin koettiin usein löytyneen ratkaisu koulutuksesta!

Jotkut kyselyyn vastanneista toivat esiin oman jaksamisensa; työtä on paljon, talous koetuksella ja ammatillinen itsevarmuuskin ajoittain kateissa. Koulutukselta kaivataan selvästi muutakin kuin teknisten taitojen ja tuotetietouden kartuttamista – voisiko koulutus vahvistaa osaamisen lisäksi myös ammatillista itsetuntoa?

KOULUTUSTA VERKOSSA ASIAKKAAN EHDOILLA

Saimme koulutuskyselyn avulla runsaasti vinkkejä ja ideoita koulutustarjontaamme ja niihin liittyviin järjestelyihin. Näihin toiveisiin vastaamme heti syksyn koulutustarjonnallamme. Yhtenä merkittävimmistä muutoksista tuomme livekoulutustemme tueksi videokoulutustarjontaa.

Videomuotoisen koulutuksen etuna on ajasta ja paikasta riippumattomuus – voit opiskella niiden avulla juuri silloin kuin sinulle sopii. Henkilökohtainen opastus on myös aina vain puhelinsoiton tai somepostauksen päässä!

NÄMÄ OLIVAT KYSELYMME TOP 10 KIINNOSTAVINTA KOULUTUSAIHETTA:

  1. Raidoitustekniikat
  2. Color placement
  3. Ajankohtaiset hiustrendit
  4. Hää- ja juhlakampaukset
  5. Hiusten vaalentaminen tasaisen vaaleaksi
  6. Sopivuusajattelu, tyylimuutokset
  7. Värin korjaus tummasta vaaleaan
  8. Vapaan käden tekniikat, balayage
  9. Vaalennustuotteiden käyttö
  10. Lyhyiden ja puolipitkien hiusten leikkaus
  11. Sosiaalisen median hyödyntäminen (sama sijoitus)
Johanna Strömsholm

Johanna

Johannasta sanottua: Energinen ja räiskyvä ilopillleri, jolta ei ideat lopu. Napakka ja päämäärätietoinen viestinnän sähköjänis, joka jaksaa huolehtia myös ihmisistä. Mitä isompi projekti, sen parempi! // An energetic and sparkling bundle of joy who never runs out of ideas. A sharp and goal-oriented, tireless communicator, who also looks after people. The bigger the project, the better!

Huomio!

×

Tätä tuotetta ei voi lisätä enempää ostoskoriin